Onze reis gaat nu echt beginnen!

Van Schiphol naar Singapore

Na een korte nacht met weinig slaap worden we om 6.15 uur door een Schiphol taxi opgehaald van huis. Erg vroeg arriveren we op Schiphol. Vanaf 7.10 uur kunnen we inchecken dus dat hebben we maar direct gedaan, zijn we van het gesleep met de koffers af en slenteren we met de zware rugtassen een stukje langs de winkeltjes en besluiten toch maar door te gaan naar de douane. Eerst een paspoortcontrole en ook wordt er gelijk een scan van je hoofd (vooral ook de ogen) gemaakt voor de extra controle. Dat hebben we alvast achter de rug en hier kunnen we ook nog winkels bekijken. Eigenlijk niks aan want het zijn voornamelijk parfumeriezaken, tassen (met belachelijke prijzen), juweliers en wat elektronicazaken, en typische Hollandse souvenirs winkeltjes, wat snoepgoed, koffie en eettentjes. Aan ons niet besteedt.

Ondertussen heb ik wat foto’s gemaakt van het vliegtuig dat ons naar Singapore gaat brengen. Het ziet er buiten wat grauw uit en het is niet zo spectaculair om foto’s te blijven maken. Op naar de security check … nou je kent het wel … alles op aparte bladen, laptop eruit, riemen af, etc. zelf ook door de scanner. Veiligheid voorop. Zelf vind ik het wel fijn dat er zo goed gecontroleerd wordt. Na de check nog even wachten tot we konden gaan boarden. Om voor ons nog steeds onduidelijke reden vertrekt het toestel een uur later dan gepland. Pas om half 12 taxiën we naar de startbaan en gaan we denderend over de baan de lucht in. Vind het een rot gevoel. Pas als tie “los” is verdwijnt dat gevoel weer.

Naast mij bleef de stoel leeg dus alle ruimte om op te staan zonder een ander te hinderen. Moeten we vaker hebben, hahaha. We vliegen het donker tegemoet en heb prachtige foto’s kunnen maken van de bergen die op een gegeven moment heel mooi werden beschenen door de ondergaande zon. Vleugels erbij voor de mooie compositie.

Als vertier hebben we wat films en docu’s proberen te kijken maar dat ging niet zo lekker en zijn maar gaan lezen. Ondertussen een paar keer een maaltijd, wat snacks, water, sap, etc. gekregen. Zo hebben we de rit van 13 uur totaal uitgezeten en we landden toch redelijk op tijd op 7 februari om 6.10 uur in de ochtend op Singapore en zijn op ons gemak naar het airport hotel gelopen om ook onze benen te strekken en na wat snacks doken we om een uur om half 8 ons bed in. Het eerste stuk zit er op! Welterusten ….