Een dagje relaxen bij het strand en in het bubbelbad!

Zaterdag 25 februari 2017

Een dag in Charleston

Gisterenavond hebben we genoten van de heldere sterren en zagen ook de melkweg heel duidelijk. Wat een ervaring. Als je in het westen woont heb je te vaak lichtvervuiling, dan zie je wel wat sterren maar nooit de melkweg zoals we die hier hebben gezien.

Vanochtend hebben we besloten om een rustdag in te lassen. Niet met de auto weg maar lekker rustig aan een beetje niksen in de ochtend (wel het blog van gisteren uitgetypt en verzonden). Het is in tegenstelling van wat ze gisteren aangaven prima weer. De zon schijnt door het restant wolken heen en langzaam lossen ze boven zee op. Achter ons boven de bergen hangen de wolken nog steeds, maar daar zijn we NIET!

Vanmiddag na het eten zijn we naar het strand gelopen. Best een eindje weg omdat we niet direct een eigen opgang richting het strand hebben dus moeten we omlopen om er te komen. Vanochtend was het vloed en je ziet dat de zee zich nu aan het terugtrekken is. Prachtige rotsen in zee maar we konden niet doorlopen omdat ze de “weg” versperren. Een stuk terug gelopen en weer een andere strandopgang genomen zodat we aan de andere kant uitkwamen. Er staan een aantal koeien langs het strand met een omheining tussen hen en het strand. Wat zijn ze schattig. Ze lopen allemaal naar het hek toe en ik kan er leuke foto’s van maken. Wat is het soms moeilijk om het scherpstelpunt en dan ook het juiste belichting erbij te krijgen. Sommige foto’s zien er als een High Key foto uit. Ook wel weer leuk voor een keertje. Het licht is zo ontzettend fel hier.

Heb nog even in de Tasman Zee gestaan. Ook dat moest ik natuurlijk ff doen, want hier ben je waarschijnlijk maar Ă©Ă©n keer in je leven dus nu er van profiteren en met de voeten erin. Het water was verdomd koud zeg, wat viel dat tegen. Maar wel weer iets van mijn bucketlist, voor zover ik die heb, kunnen afstrepen.

Daarna zijn we weer teruggelopen en hebben een tijdje op ons terras gezeten. Vanavond eerst eten, de koffers weer inruimen en dan het bubbelbad in en weer naar de sterren kijken.

Een echte relax dag voor we morgen veel kilometers gaan rijden om naar de oostkust te gaan.

Tot ziens allemaal!

Corrina

Heel verstandig zo'n relax dagje. In het Krugerpark was de sterrenhemel ook zo mooi en hoorde je allerlei dieren, voelde me in het oerwoud. En de avond dat ik in de Drakensbergen sterren enz. (had er daar een heel kaartje van gevonden) kregen we enorm onweer en was er niets te zien. Mooi dat jullie dit meemaakten! Tot horens en enjoy!

Corrina

Sorry, foutje, sterrenbeelden wilde bekijken moest er tussen......