En nog meer regen …. op naar Thames!

Zondag 12 maart 2017

Halve dag Thames

Vandaag gaan we halverwege de ochtend naar Thames om wat winkels te gaan bekijken. Thames ligt zo’n 54 kilometer ten zuiden van Coromandel (town) maar het regent en we doen er een stuk langer over dan een uur. Het zicht is slecht dus we kunnen, ook door alle bochten in de weg, niet sneller dan zo’n 30 á 40 km per uur rijden. Bij Thames aangekomen begint het droog te worden. Toch mazzel? Helaas zitten de meeste winkels, op de supermarkten en wat koffie- en eettentjes na, dicht. Er is wel een boekhandel open en daar kopen we een kaart en zien nog een paar boeken over David Bowie en Bruce Springsteen. Leuk om dat hier in een gewone boekhandel tegen te komen. Verder veel reisboeken over Nieuw Zeeland maar allemaal in het Engels terwijl we veel ervan ook in Nederland in onze eigen taal kunnen kopen. En ik heb al het één en ander, dus genoeg! Inmiddels hebben we best trek en we besluiten bij de supermarkt lekkere broodjes te kopen met beleg erbij. We willen de winkel uitstappen en het begint toch weer te hozen ….. niet normaal. Een tijdje staan wachten maar het stopt niet. Ruud is de auto gaan halen (gelukkig wel regenjassen aan). Bij een toeristisch info kantoor staat een bankje en daar hebben we de broodjes opgegeten. Nu terug naar Coromandel want het regent nog steeds. Niet veel aan dus.

De weg terug ….. wat een hoosbuien ….. we zien nauwelijks nog wat door de voorruit. Heb er wat foto’s van gemaakt en die zien er niet uit. Bijna terug in Coromandel stopt het met hard regenen en miezert het nog een beetje. Zelfs een héééél klein streepje blauw is er in de lucht te zien. Goed kijken want het is zo weer weg, hahaha!

Thuis ga ik ons blog bijwerken en Ruud kijkt TV. Hij ziet wat er allemaal loos is in het land en hoeveel schade er is, regenhoeveelheden, etc. We hebben net gegeten en horen via de TV dat het morgen wel eens wat droger kan gaan worden in het noorden van het Noordereiland. Zouden we dan toch nog een dagje …….. ? Wie weet komt het toch nog goed de één na laatste volle dag in Nieuw Zeeland!