Yes …. eindelijk ZON!

Maandag 13 maart 2017

Hot Water Beach en Cathedral Cove

Vanmorgen was er een klein stukje blauw aan de hemel te zien dus besloten we toch maar naar Hot Water Beach en Cathedral Cove te gaan. Achteraf een goeie keus want na eerst onderweg nog een stukje door de wolken gereden te hebben knapte het weer steeds meer op en werd het blauw met wat witte wolken. We dachten over te kunnen steken bij Whitianga maar daar gaat alleen een ferry dus moesten we omrijden. Geen straf hoor want het is hier een mooie omgeving. Eerst rijden we langs een binnenmeer waar de haven is. Verderop krijgen we Hot Water Beach in het vizier en rijden naar de parkeerplaats. We kunnen op dit moment geen eigen “hot pool” bij Hot Springs graven want daar heb je eb bij nodig. Maar het uitzicht op zee is prachtig.

Daarna zijn we naar Cathedral Cove gereden vlakbij Hahei. Het is hier niet zover vandaan en vinden gelukkig een parkeerplekje. Nu 45 minuten lopen om bij de bewuste plek te komen. Berg op berg af, steile stukken, trappen, maar het is wel eens lekker om je weer in te spannen. Op het strand aangekomen zien we direct de Cove. Geweldig wat een fenomenaal gezicht. Een heel grote brede arch (boog) met daarachter een grote rots die je dus vanaf deze kant van de Cove al kunt zien liggen. Heb helaas geen foto’s zonder mensen erop kunnen maken van Cathedral Cove maar wel van de rots erachter en ernaast. Een mooi blauw afstekende lucht met wat witte wolken. Geweldig! We lopen weer terug naar de auto waar we koffie drinken en gaan op weg naar Cooks Beach. We volgen de borden maar zien op een gegeven moment alleen nog een ander bord Marine Reserve staan bij een uitzicht op zee maar geen Cook. We rijden wat rond zoals nog meer mensen doen. We willen toch echt even de plek zien waar Captain Cook aan land is gekomen hier in Nieuw Zeeland. Niet te vinden, ook geen standbeeld. Dan maar terug naar de plek waar we begonnen. De wegen hier hebben zo ontzettend veel bochten is ons opgevallen de laatste paar weken. Hier is het ook de één na de ander kort op elkaar. Vergt heel wat stuurwerk maar de uitzichten die ik te zien krijg zijn grandioos. Ook zien we veel plekken waar hele stukken berg naar beneden zijn gekomen. Dat heeft enorm veel opruimwerk gekost. Gelukkig hebben wij ze niet voor ons op de weg zien vallen want dat overleef je echt niet.

Wat zijn we blij dat de laatste dag hier toch nog zonnig is verlopen en we zulke mooie dingen hebben gezien. Echt een cadeautje als afsluiter!

Morgen gaan we naar Auckland en dan is onze vakantie bijna voorbij.