Nog 7 weken en dan is het zover!

Nog 7 weken te gaan!

Ons eerste vakantieblog … het heeft even geduurd maar zoals jullie wel van ons weten …. van uitstel komt géén afstel. Hier is tie dan!

WELKOM lieve familie en vrienden!

Via dit blog gaan wij onze ervaringen tijdens onze reis met jullie delen. Verhalen en af en toe wat foto’s die Hannie met een klein toestelletje gaat maken. Grote bestanden kunnen moeilijk geüpload worden, vandaar.

De reis gaat, zoals bij de meesten van jullie wel bekend is, naar het Zuid Westen van de USA waar we 5 óf 6 staten gaan bezoeken. In de planning hebben we: California, Nevada, Utah, Arizona, Colorado en misschien New Mexico. Het meeste wat we hopen te gaan zien is de prachtige natuur in de vele Nationale Parken en iets van de cultuur van o.a. de Native Americans … de indianen.

Waarom deze vakantie, zo ver weg, zo anders dan alle voorgaande vakanties? Tja, Hannie heeft sinds 1985 een beetje boel last van vliegangst. Maar ze wil o zo graag dit prachtige deel van de USA met eigen ogen zien, en ik ook. Nou, dan heb je nog wat te overwinnen. Hoe pak je dat aan met zo’n shaking Hannie. (hebben het nu over 2012). Heel eenvoudig, haha! Je zoekt het wat dichter bij huis. Een uurtje vliegen, mag ook 2 uur zijn. Je kiest een bestemming waar wat leuks te zien is op bijvoorbeeld muziekgebied (altijd goed). Je gaat achter je laptop zitten en surft wat op internet, overlegt wat met Hannie en dan komt ineens Dublin bij haar op. Gauw zoeken naar een vliegticket (over een eventuele datum en lengte van de trip hadden we het al gehad) en een hotelletje. Formulieren invullen en tussen neus en lippen door nog vragen of het haar wel leuk lijkt. “Ja”! Klik met de muis op boeken en bevestigen … et voilà …. geboekt!

”Hé, wat doe je nou ….. ik had nog ff willen nadenken ….” hoor ik vanaf een paar meter afstand van Hannie die achter haar PC ook zit te zoeken. Tja ... is net geboekt en kan nu niet meer terug …..! Over 3 maanden gaan we naar Dublin!!

Pfff wat nu. NIET/NERGENS AAN DENKEN! (wat betreft het vliegen dan hè, ik heb echt niet als een kip zonder kop hier een aantal maanden rondgelopen, dat zou een regelrechte ramp/chaos zijn geworden).

Eén les heb ik wel geleerd. Je kunt je 3 maanden druk lopen maken en steeds bedenken dat het vliegtuig neerstort of dat je volledig in paniek in dat toestel zit, maar dat heeft geen enkele zin. Ik heb er bewust tot aan de laatste dag (zelfs in Dublin, want ik moest ook nog terug) niet bij stilgestaan/niet bij willen stilstaan. Niet aan denken dus. Alleen aan de leuke en interessante dingen die we daar zouden gaan zien. En dat heeft perfect gewerkt. Leuke tijd gehad in Dublin en datzelfde jaar hebben we ook nog een reisje naar Egypte geboekt om het niet af te leren, hahaha!

Waarom de USA. Dit hadden we al een paar jaar in de planning (zo rond 2010/2011 begonnen de kriebels al). Wij zijn zo enthousiast geraakt door de verhalen van Daphne die een soortgelijke reis samen met Marco en hun dochters in 2011 heeft gemaakt dat wij echt zoiets hadden … dit willen we zó graag met eigen ogen zien. Daphne kon prachtig vertellen, alsof je er zelf bijna middenin zit. Schitterende foto’s gezien van hun reis als we bij hen waren. Ook Marco was al net zo enthousiast over die reis, kon er ook vol vuur over vertellen. Daphne heeft samen met haar gezin nog 2 andere Amerika/Canada reizen mogen meemaken voor ze afgelopen september is overleden. Daphne … ik blijf je dankbaar voor wat jij bij mij teweeg hebt gebracht. Ik mis je en wij zullen zeker tijdens onze reis aan jou denken!

Goed, het wordt dus een reis met een camper. Heel wat anders dan we tot nu toe gewend waren. Ben heel benieuwd hoe dit gaat worden. Ruud mag, eigenlijk moet, rijden. Ook dat is dus weer nieuw om met zo’n loeier van een wagen (lengte maar ook de hoogte) door de bergen te gaan rijden. We gaan het allemaal beleven.

We vertrekken op 31 mei en vliegen dan naar San Francisco (SF). Dat wordt een lange reis/dag ook vanwege het tijdverschil (11 uur vliegen en 9 uur vroeger in dat deel van de VS dan in Nederland) en zijn daar eerst 2 dagen. Op 2 juni halen we de camper op en begint onze rondreis. Na 28 dagen komen we weer terug in SF waar we nog een paar dagen de tijd hebben om dingen die op ons lijstje staan te gaan bekijken, o.a. The Haight/Ashbury waar Hannie al heel lang van droomt, het gevangenis eiland Alcatraz wat Ruud graag met eigen ogen wil zien en nog véééél meer. Op 3 juli vliegen we dan vroeg in de middag terug naar Nederland en landen 4 juli in de ochtend op Schiphol.

We gaan heel wat natuurschoon bekijken. Hebben inmiddels zo rond de 20 campings geboekt, hotels gereserveerd, verzekeringen afgesloten en niet te vergeten de vliegtickets geboekt!!!! En helemaal geen last meer van vliegangst … houen zo!

Wij zouden het erg leuk vinden als jullie onze verhalen lezen en ook af en toe een berichtje achterlaten. Blijven we ook op de hoogte hoe het met jullie gaat. Uiteraard we zijn we ook benieuwd wat jullie van onze reis vinden en misschien nog tips hebben tussendoor. We zullen niet elke dag internetverbinding hebben óf soms heel traag, maar proberen wel elke dag ons blog bij te werken. En als we dan weer eens wifi hebben, plaatsen we de verhaaltjes alsnog.

Je kunt hier in de rechter kolom éénmalig je e-mail adres achterlaten, dan krijg je automatisch bericht als er weer een nieuw verhaal op staat of foto’s zijn geplaatst. Wil je geen notificaties meer ontvangen dan kun je ons een mailtje sturen, dan verwijderen we je uit de lijst.

Nog 7 weken …. en dan begint onze reis! Wij hebben er ongelooflijk veel zin in!

Reis met ons MEE naar the South West of the USA!

Ruud en Hannie

SLOGAN banner: Met de camper door het Zuid Westen van de USA ..... reizen jullie met ons mee?