Golden Gate Bridge .... in de mist of niet?

Zondag 1 juni

Naar de Golden Gate Bridge en de baai!

Wel wat erg kort geslapen maar dat zal wel komen door het tijdverschil wat we nog in ons lijf hebben. Sommigen zeggen een jetlag, maar je bent gewoon wat van slag. Ingebouwde wekker moet nog bijgesteld worden. Komt vanzelf weer goed.

Na het ontbijt de rugzak weer op en op weg naar de Golden Gate Bridge. Is zo’n 3 en een half uur lopen. Wat zijn de wegen hier stijl. Gelukkig een goede conditie. Helaas ging het met de bloedspiegel van Hannie verkeerd en moesten we stoppen. De brug was al wel in beeld. De bovenkant van de bridge in de mist, maar dat is eigenlijk wel leuk voor de foto’s. Een paar met mistflarden en een paar in z’n totaliteit te zien in de zon. Dat laatste is vandaag niet gelukt. De bewolking bleef de hele dag boven de brug hangen. We hebben dus niet op de brug zelf gelopen, maar waren wel vlak in de buurt. Na wat broodjes met kaas zijn we langs de baai al lopend teruggegaan. Ook kwamen we meetapparaat tegen met ook uitleg over het uitzetten en krimpen van de staalkabels van de brug bij temperatuurverschillen. Weer wat geleerd. Af en toe van het uitzicht genieten op een bankje. Het bleef best wat koud zo aan het water met een toch wel harde wind. Alcatraz lag gelukkig niet in de mist dus die konden we wel aardig op de picture zetten. We kwamen het Maritiem Museum tegen. Daar hebben we een pas gekocht voor 80 dollar die we straks ook nodig hebben om de Nationale parken in Amerika die wij op onze reis tegen gaan komen in te mogen rijden. Dus geen lange wachttijden om een pas aan te schaffen bij het eerste park, Yosemite NP, dat we gaan bezoeken. De pas hebben we nu in de pocket! Leuk om het museum van binnen te zien. Allemaal oude werktuigen, maar ook de spiegel in de bovenkant van een oude vuurtoren. Tijd om verder te gaan. We wisten dat hier in de buurt zeeleeuwen zouden kunnen liggen op de steigers vlak bij de pier. Je rook het al in de verte en het is een zeer luidruchtig volkje. Wat een lawaai zeg. Maar erg leuk om ze te zien.

Tijd om de keel te smeren met wat vocht. Dus wederom een koud pilsje en een flesje sap. Aan het einde dus weer het Hard Rock Cafe waar Hannie op de foto wilde met haar idool Janis. Gelijk nog een foto buiten gemaakt. Hannie wil niet graag op een foto, dus dit was een kans die Ruud niet kon laten liggen. Aan het eind van de middag Fish and Chips gekocht en dat opgegeten op een bankje waar we konden kijken en luisteren naar een straatmuzikant (daar zijn er heel wat van op dat kleine stukje wat we tot nu toe gezien hebben). Ook veel meeuwen die zowat het eten uit je bakje pikken. Wat een brutale krengen zijn dat zeg! Vandaag dus weer heel wat gezien. We zijn terug naar ons hotel gelopen en konden dus nu, waar we gisteren de puf niet meer voor hadden, ons blog bijwerken.

Morgen gaan we de camper ophalen. Weer een nieuw avontuur wat ons te wachten staat!