Onze eerste rit met de camper: naar Stockton

Maandag 2 juni 2014, Stockton

Vandaag gaan we de camper ophalen!

Na het ontbijt hebben we de BART genomen richting San Leandro om de camper bij Moturis op te halen. Afgelopen donderdag had ik al een afspraak met Moturis gemaakt en we konden om 10.00 uur al komen om uitleg te krijgen en een instructiefilmpje te kijken. Al heel wat mensen kwamen terug om hun camper in te leveren. Dat was wel erg leuk want de één na de ander kwam met spullen die ze over hadden bij ons langs. Ja hoor …broodrooster … makkelijk, koffiezet apparaat, boter, melk, stoeltjes, afwasmiddel, boter, zo ontzettend veel. Dat scheelt ons weer in de boodschappen die we straks moeten gaan doen. Leuke verhalen gehoord van verschillende kampeerders. Maar voor we op weg waren, na de nodige papieren te hebben ingevuld en nog wat uitleg was het al bijna half 12.

Dat wordt dus onze eerste rit in een camper. Na 2x afslaan van de motor, tja geen koppeling en dat is even wennen, reden we weg bij het verhuurstation. Nu op weg naar Stockton , waar ook de camping ligt, om daar bij de Walmart verse producten en andere dingetjes te halen. Wat is dat wennen zeg. Breed, lang, en de wegen zijn schrikbarend slecht onderhouden. Wat een gerammel. Ook omdat niet alles echt vast lag. Maar ik moet zeggen …. Ruud ging als een speer. Enkele malen verkeerd gereden omdat de bewegwijzering naar de camping ontbrak, en ook niet klopte met wat ik had opgezocht. Langs de kant van de weg heb ik het op een gegeven moment naar gevraagd aan een verkoper van vers fruit. Oh, dat zag er wel aanlokkelijk uit. Dat fruit dan hè, niet die man. Hij kon ons een stukje op weg helpen. Voorbij Lodi zagen we wel borden van de camping maar de camping zelf … ho maar. Wat zijn die Amerikanen behulpzaam. Een vrouw vroeg of wij de weg zochten naar de camping. Yes … no problem … ik rij wel voor u uit. En daar was de camping toch echt in zicht. De boodschappen hadden we onderweg al gedaan. Nu inchecken en installeren. Inmiddels was het al 4 uur. Eerst het electra aansluiten … stekker past niet. Naar de campingbeheerder om te vragen hoe en wat nu te doen. We kregen van hem een soort van verloopstekker te leen. Dat is dan geregeld. Nu eerst maar eens koffie. Daarna wat te eten gemaakt en de camper ingeruimd. Wat overkomt ons nu weer …. de deur van het “woongedeelte” wil niet meer open of dicht. Het zit niet echt mee. Lampjes deden het ook niet, maar daar kwamen we later achter dat we nog een schakelaar moesten omzetten …. Ook weer opgelost. Maar nu die deur nog. We hebben besloten dat we morgen verder kijken en slapen met de deur op slot en de cabine deur open. We hopen toch echt dat we dit niet houden al die onbenullige dingetjes wat niet wil of niet goed werkt. Maar Ruud heeft uitstekend gereden, geen stoeprand geraakt met bochten. Zelfs keren op de weg ging vrij makkelijk. Nu nog wat te drinken nemen, chips er bij en dan klaarmaken voor de nacht. Morgen weer een dag en hopelijk zonder al te veel gedoe. We hebben VAKANTIE!!!!!

Nog een feitje voor de liefhebbers:

Chris Isaak (26 juni 1956), zanger, muzikant, songwriter is in Stockton geboren! Bekend van de nummers o.a. Blue Hotel, San Francisco Days en Wicked Game.