Wederom met de camper door het Zuid Westen van de USA ..... reizen jullie opnieuw met ons mee?

Moab en Delicate Arch

zaterdag 14 juni 2014

Moab

Vanochtend om half 9 vertrokken. Net voor we wegreden schoot er een konijntje achter ons langs met een wit kontje , so cute! We gaan de Delicate Arch bezichtigen. Helaas is het bewolkt en ik voel me ook niet zo heel erg lekker. Dus zo'n lange tocht lopen (zo'n 6 km heen en ook weer terug) gaan we maar niet doen. De Arches zijn op z’n mooist om te zien als er een blauwe lucht met eventueel een paar witte wolkjes door de boog te zien is. Dat zit er dus niet in vandaag. We besluiten bij Wolf Ranch naar de Lower en de Upper Delicate Arch Viewpoints te rijden en daar een stukje te lopen. We zien de Arch in de verte en het is grijs en grauw jammer genoeg. Wel zien we bij de boog in de verte, als we inzoomen met het fototoestel, stipjes van mensen die er lopen. Het moet een geweldige ervaring zijn om daar te staan aan de voet van Delicate Arch. Helaas voor ons ….. het zit er niet in! We gaan nu echt het park uit (onderwijl nog een formatie gezien die op een olifant lijkt) en gaan rondkijken in Moab. Hebben diverse winkels gezien waar ze sieraden verkopen die door Native Americans zijn gemaakt. Door o.a. de Hopi indianen en de Navajo indianen handgemaakt. Prachtige kleuren, sommige stenen zijn van Turquoise, maar niet alles komt uit America qua stenen wat er is gebruikt. Ik ben op zoek naar de echte, die hier zijn gevonden en geslepen door de indianen zelf!!!! Andere stenen die zijn verwerkt komen uit o.a. Zuid Afrika … die wil ik dus niet. Heb een hanger gezien die ik erg mooi vind … met een eigen verhaal. Duur…. morgenochtend besluit ik of ik die ga kopen van het geld wat ik nog op mijn verjaardag heb gekregen. Nu boodschappen doen voor de aankomende dagen. We gaan nu echt naar ”reservaten” van de indianen. We hebben een andere camping voor de nacht geboekt in Moab na 2 dagen op Devils Campground te hebben gestaan: Pack Creek Campground. Even schrikken toen we er naartoe reden. Wat een aftands gebied, wat een verwaarloosde zooi. We reden naar de receptie met de moed in de schoenen. Bij het inchecken werden we geholpen door een wat oudere zeer vriendelijke en behulpzame vrouw en daarna reden we naar onze plek. Wat we daar zien …. niks geen rotzooi maar een grote prima plek. Veel trailers van mensen die hier permanent wonen, maar die zie je niet overdag en die stonden ook in een andere “loop” zodat je daar niet echt erg in hebt. Denk dat we er met hooguit 4 RV’s stonden. Vanmiddag de was gedaan en gedroogd in de machine hier op de camping, dus alles is weer schoon voor de komende 2 weken. Morgen een lange tocht. Vanavond de fire pit weer aan. Het begint nu aardig koud te worden. Vesten aan en een drankje erbij. (Ik kan dit helaas weer niet versturen omdat er maar sporadisch internetverbinding is).

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!