Met de voeten in de Pacific staan en .... tot je middel nat worden!

donderdag 26 juni 2014

Van Palm Springs naar Goleta

Van het bloedhete Palm Springs gaan we naar de kust waar het allicht koeler zal zijn. We rijden via het noorden van de stad Los Angeles naar het westen. We gaan niet Los Angeles in naar de Walk of Fame wegens tijdgebrek. Op 4 november 2013 is er een ster geplaatst voor Janis Joplin ter hoogte van 6752 Hollywood Boulevard, mijn grote idool. Jammer maar helaas, we moeten door! Dus niet de ster van Janis bekeken. Aan de kant van de weg zien we wel de Disney Studios, NBC Studios en de Warner Bros Studio. Het is behoorlijk druk en ook staat er weer veel zijwind en of course is het weer een slecht onderhouden weg vol met gaten, scheuren, hobbels. Er is niet echt veel soeps hier om te zien (5 en soms 6 baans weg) dus karren we door! Op het laatste stukje wat we moeten rijden zien we af en toe de Pacific. Magnificent! Op naar de camping “El Capitan State Beach” waar we een plek hebben gereserveerd waar we uitkijken op de Pacific Ocean. Daar aangekomen blijkt er nog een caravan te staan die nog opgehaald moet worden door een verhuurmaatschappij blijkt als we het navragen bij de receptie. Om 5 uur staat die caravan nog steeds op onze gereserveerde plek. Onderwijl hebben we al in de Pacific gestaan. Hoge golven … prachtig ….. mijn korte broek is inmiddels kletsnat geworden door de omslaande golven die tot aan tot aan mijn middel reiken. Ruud heeft z’n korte broek wel redelijk droog gehouden, is wat langer en blijkbaar verstandiger, ahum … ! Na deze lol in het water … als een kind zo blij, zijn we weer terug naar onze gereserveerde plek gelopen waar de caravan tot onze spijt nog steeds staat. Degene die de caravan zou ophalen blijkt in een file te staan en zal rond 6 uur aankomen. Echt balen dit. De camphost biedt ons nu wel een andere plek aan. Niet zo’n mooi uitzicht op de zee. We kunnen kiezen: wachten op die man en vlakbij de rand staan met geweldig uitzicht op de Ocean of verkassen naar een andere plek. We besluiten het laatste doen. Wie weet komt degene wel veel later aan en wij kunnen geen kant op zo. We balen verschrikkelijk … echt een domper. We krijgen er als compensatie een zak met hout bij om in de firepit te branden (helaas te veel wind om de firepit te gebruiken). In ieder geval hebben we wel in de Pacific gestaan. Vloed en hoge golven die vlak voor de vloedlijn omslaan en ben tot aan mijn middel doorweekt … FUN! Heb mijn korte broek “professioneel” uitgespoeld in een wasbakje want het zoute water laat al kringen achter. Met één hand de knop van het water indrukken en met de andere de korte broek proberen uit te spoelen … dat valt niet mee. Probeer dat zelf maar eens. Hopen dat tie morgenochtend droog is. Vanavond een schitterende zonsondergang, met felle kleuren rood, oranje en roze boven zee en de baai. De foto’s die Ruud daarvan heeft gemaakt zijn werkelijk fantastisch. Ach, mijn camera .. ik doe het er maar mee. Was om foto’s te kunnen uploaden voor ons blog omdat ik kleinere bestanden heb (minder pixels). En dit is nu ook afgelopen omdat er een fout zit en ik die zelf op dit moment niet kan oplossen. De laatste dagen hebben we nergens goede verbinding met internet en ik kan ook niet eens bij ons blog komen om verhalen neer te zetten en te versturen want hij geeft aan dat hij de website niet kan vinden/contact kan maken. Vandaag hebben we op deze camping trouwens helemaal niks aan luxe, maar dat is juist het leuke van kamperen. Het zoute water hebben we van ons afgespoeld bij een klein fonteintje voor zover dat lukte. Het is hier ’s avonds een stuk koeler. Al vroeg zitten we binnen omdat de wind vrij hard en koud is. Vannacht weer onder een dekbed liggen …. ook weer lekker vergeleken bij gisterenavond. Toen was het om half 11 nog 37 graden buiten (en de zon was al een paar uur daarvoor ondergegaan). Maar wat we graag wilden hier op deze plek was met onze voeten in de Pacific staan en dat is meer dan gelukt …. we hadden er hartstikke lol in. Weer een wens in vervulling gegaan!