Het einde is in zicht van onze reis met de camper!

Vrijdag t/m zondag 27, 28 en 29 juni 2014:

Van Goleta naar Watsonville

Het is al zonnig als we opstaan om half 7. Tegen 8 uur nog gauw even kijken naar de Pacific voor we instappen en wegrijden naar onze laatste camping net onder San Francisco, waar we drie dagen/nachten blijven met de camper. We zien veel wijngaarden. California is natuurlijk alom bekend vanwege zijn eigen wijnen. Het is ineens mistig en het blijft zo tussen de heuvels hangen. We rijden via de 101 en niet via de Highway 1. De laatste is een prachtige route (zegt men), maar helaas hebben we daar geen camping op de route meer kunnen vinden afgelopen december (“Fernwood” bij Big Sur kon pas na 25 december gereserveerd worden, maar toen was tie al vol. Raar eigenlijk. Ik heb direct na opening van de kantoortijden op 2de kerstdag gebeld). Verder zijn er geen campings met hook-up in de buurt zo halverwege de route. Ook in de buurt van Big Sur (beetje op de helft) was er geen andere camping meer vrij waar je met een camper kon staan. Wel een paar voor tenten. Aangezien de highway 1 een “langzaam aan” route is red je het zonder overnachting niet, dus we hadden echt pech. De Highway 101 is niet saai hoor, genoeg te zien onderweg maar ook hier was de weg vreselijk beroerd om te rijden en veel wind. Onderweg zien we zelfs ja-knikkers. Wie verwacht dat daar … wij niet in ieder geval. Ook weer grijze heuvels/bergen. Op de foto komen ze niet zo mooi uit de verf, maar het grillige, de tekeningen van de sporen die het in de loop van de tijd heeft gekregen maar ook de kleur ervan zijn prachtig. We merken dat we al een beetje aan het afscheid nemen zijn van het reizen met de camper. We praten al een beetje in de verleden tijd. Het is ook wat dubbel. We willen er niet bij stilstaan dat de camperreis eigenlijk voorbij is op het staan van 3 dagen op eenzelfde camping daargelaten, maar we willen ook blijven genieten van die 3 dagen die ons nog resten. We kwamen redelijk op tijd op de camping “Santa Cruz/Monterey Bay” aan, weer een KOA camping … we doen het er maar mee. Wel een goede lering voor een eventueel volgende keer …. geen KOA’s meer voor ons, alleen als het écht niet anders kan! We hebben plek nr. 101 en die ligt al vrij vroeg in de schaduw en buiten is het daardoor al gauw te koud. Voor het eerst sinds onze camperreis trekken we een spijkerbroek aan! Ook de firepit gebruiken we vanavond. We hebben het hout van gisteren nog omdat we op de camping in Goleta geen vuurtje konden stoken vanwege de wind. We steken nog een kaars aan en drinken wat we lekker vinden, chippie erbij. Gezellig zo bij de firepit!

We zijn van plan om morgen een stukje over de highway 1 te gaan rijden, de scenic route naar Monterey en Carmel. Verder naar beneden lukt niet omdat er geen afslagen meer zijn naar de 101. En of we kunnen keren op de weg is maar de vraag aangezien het er toch wel erg druk is en weinig parkeerruimte overblijft om te kunnen keren op die smalle en kronkelige weg. En dan hopen dat het niet mistig is. Zondag gaan we dan de koffers inpakken en de camper een beetje schoonmaken en fatsoeneren. Dit hoeft niet van het verhuurbedrijf maar zelf vind ik het geen prettig idee om een “vuile” camper in te leveren. Het inleveren moet op maandagochtend vóór half 11 gebeuren in San Leandro (een buitenwijk in San Francisco) en daarna gaan we met onze koffers en rugtassen naar SF stad waar we nog een paar dagen blijven. In San Francisco zullen we de laatste verhalen denk ik wel kunnen versturen zodat jullie weer “bij” zijn.

Bye bye en tot maandag!