Voor het laatst in ons rijdende huis!

maandag 30 juni 2014

Voor het laatst in ons rijdende huis …… het einde van de campertocht!

Vandaag rijden we ons laatste stukje met de camper van Watsonville naar San Leandro (vlakbij SF) om ons “rijdende huis” weer terug te brengen naar Moturis. Dit moet vóór half 11 gebeuren, dus vroeg op omdat we nog minimaal 120 km moeten rijden en we niet weten of we in de file komen te staan. Gisterenavond hebben we de camper al schoongemaakt en de koffers zo goed als ingepakt. Eerst 2 bakken koffie en een ontbijt voor we klaar zijn om te vertrekken. Het is zo ontzettend snel gegaan de laatste week, waarin we eigenlijk het minst hebben gedaan. Wel lange stukken rijden van camping naar camping, maar evengoed heel veel hebben gezien onderweg. Onze laatste camping in Watsonville lag ook bijna aan de Pacific dus ook daar nog even het water in geweest. ’s Avonds opnieuw naar the beach geweest voor de zonsondergang om foto’s te maken. Helaas konden we de zon niet in de zee zien zakken want we keken tegen de kustlijn van Santa Cruz aan. Wel prachtige foto’s gemaakt. Het is hier een stuk koeler dan in alle andere staten/campings waar we zijn geweest. ’s Avonds wederom de pitfire aan, gezellig om dan nog buiten te kunnen zitten en een beetje terug kijken op wat we hebben gezien de afgelopen maand. Dat was wel erg veel realiseren we ons. Eigenlijk nauwelijks rust gehad/genomen. Wat we konden zien hebben we ook gezien en soms nog meer dan dat. Heerlijk om met een camper door Amerika te trekken. Je ziet erg veel, het zit lekker hoog. We hebben prima geslapen in de camper. Ook de meeste campings waren gezellig met leuke plekken, vaak adembenemend mooi uitzicht (dat zie je pas als je er bent wat je voordien al geboekt hebt). Alleen de snelwegen zijn meestal een ramp om op te rijden, ze zijn erg slecht onderhouden. De afwikkeling van het inleveren van de camper ging wat traag omdat we met veel meer campers rond dezelfde tijd aankwamen en er al nieuwe mensen aan het inchecken waren. Totaal hebben we zo'n 5000 km/3200 mijl gereden met de camper. We konden heel wat spullen kwijt aan een paar Engelsen dus wij blij en zij blij. Daarna gevraagd of iemand ons naar de BART (vorm van openbaar vervoer) kon brengen. Ja hoor … met 3 stellen tegelijkertijd met een busje weggebracht. Een ander stel wist niet hoe het allemaal werkte met de BART en waar ze er precies uit moesten, dus hebben we samen gereisd. Wij hadden de ervaring al op de heenreis gehad dus dat was wel handig. We konden ze zo bij hun hotel afzetten. We hebben afscheid van hen genomen, zij gingen vanmiddag nog naar Alcatraz en vliegen morgen terug naar Nederland. Wij hebben onze koffers alvast naar ons hotel gebracht. Daar gingen ze achter slot en grendel omdat we pas na 3 uur konden inchecken. Daarna SF in en wat winkels bekeken. Eigenlijk een beetje de tijd doden zeg maar. Om kwart over drie konden we naar onze kamer die wel iets groter is dan die we aan het begin van onze reis hadden. FF uitgerust en andere schoenen aan. Daarna uit eten geweest en weer terug naar onze kamer. Daar zit ik nu te typen. Morgen gaan we in de ochtend naar Alcatraz en ‘s middags nog wat langs Fisherman’s Wharf slenteren.