Nog precies 2 maanden en dan gaan we weer op route ....!

dinsdag 25 augustus 2015

Hallo volgers van ons reisblog,

We hebben de smaak echt te pakken en gaan weer een verre reis maken. Dit keer naar Zuid Afrika en hebben een auto gehuurd i.p.v. een camper. Met een camper kun je in Afrika jammer genoeg niet echt uit de voeten vandaar dat we hebben gekozen voor een auto. We overnachten in Guesthouses, Bed & Breakfast’s , kleine huisjes en luxe tenten. Heel wat anders dus dan vorig jaar toen we een maand lang ons eigen rijdende huis bij ons hadden. Dat zal vast wel wennen worden telkens weer een andere slaapplaats en meer “vanuit een koffer leven”. Voor ons geen kleine, grote en/of dure hotels want daarvan word ik bij voorbaat al knettergek. We hebben “eenvoudige” en karakteristieke onderkomens uitgezocht en gaan het beleven hoe dit gaat bevallen.

Deroute gaat van Johannesburg naar Kaapstad en is niet helemaal het standaard rondje waar de meeste mensen voor kiezen.

Dus geen Victoria Waterfalls, Krugerpark, Swaziland, St. Lucia, etc. voor ons. We bezoeken alleen de malaria vrije gebieden in Zuid Afrika. Dus het smalle gedeelte langs het gehele noord oostelijke deel slaan we over. Jammer want we hadden buiten een deel van het bovenstaande ook nog graag de Panorama Route gereden. Aangezien ik beter geen malariapillen kan slikken zit dat stukje Afrika er niet in. Een aantal safari’s zijn al in het plan opgenomen en daarnaast gaan we vooral van het natuurschoon genieten.

Dan ook nog links rijden en i.p.v. een automaat (zijn we sinds november gewend om in te rijden) weer een schakelbak die dus aan de linkerkant van je zit. Het stuur zit dan uiteraard aan de rechterkant van de auto. Ruud mag dus weer zijn chauffeurskwaliteiten laten zien, hahaha!

We gaan ons blog wel bijhouden als het niet teveel tijd gaat kosten, maar de verhalen zullen niet regelmatig verschijnen omdat we bijna nergens internet hebben (of een heel langzame verbinding). Maar gaan wel proberen jullie op de hoogte te houden. Wij hopen dat jullie ook deze keer ons weer willen volgen en uiteraard zijn reacties welkom. Leuk om te lezen en ook om op de hoogte te blijven van hoe het met jullie gaat.

We vertrekken op 25 oktober a.s. (dagvlucht) en landen laat in de avond in Johannesburg. De volgende dag halen we onze huurauto op en gaan we op 1 dag na 5 weken toeren door Zuid Afrika. Op 27 november a.s. (nachtvlucht) vliegen we vanaf Kaapstad weer terug naar Schiphol.

Zin om dat deel van de wereld te zien hebben we in ieder geval!

Het volgende verhaal plaats ik net voor we vertrekken naar Zuid Afrika. Tot dan!

Groetjes, Ruud en Hannie

SLOGAN blog titel:Na het land van de Indiaan nu op weg naar die van de Zuid Afrikaan …. willen jullie weer met ons meegaan?

Corrina Groen

Dank je wel Hannie voor het mogen volgen van jullie reis. Een leuk begin alvast van je blog en het is een prachtig land waar je ook soms heel lieve mensen tegenkomt, maar wees wel voorzichtig daar. Er zijn zoveel verschillende volkeren eigenlijk door elkaar en er worden veel verschillende talen gesproken, maar met Engels kun je je daar heel goed redden en er wordt her en der nog steeds Zuid-Afrikaans gesproken, klinkt erg leuk, voor ons als heel oud Nederlands. Je zult overweldigd zijn door alles wat je daar ziet en beleeft. Het duurt nog even, hoop dat alles je tot die tijd mag meezitten en alvast een goede verdere voorbereiding en veel succes! Tot de volgende keer! Love.....

Jaap

Veel voorpret alvast!

Ria

De voorbereidingen zijn gestart, succes tot 25 oktober!

Els

Leuk!! weer een nieuw reisblog van Hannie. Ik ga jullie volgen met alles wat jullie gaan beleven en zien xxx