NOG 'N PAAR DAE EN DAN GAAN ONS!

donderdag 22 oktober 2015

NOG 'N PAAR DAE EN DAN GAAN ONS!

Over een paar dagen is het zover. Dan vliegen we naar Johannesburg en gaan we aan onze Zuid Afrika reis beginnen. Nog wat laatste voorbereidingen … en dan de koffers dicht! Hopelijk niks vergeten wat we niet daar kunnen aanschaffen in geval van nood. Ruud heeft de aankomende dagen vrij dus we kunnen ons er samen op gaan verheugen. Zaterdagmiddag gaan we inchecken via de PC en de boardingpassen uitprinten. Dat scheelt een hoop wachttijd. Ook als je je koffer direct bij zo’n zelfservice incheckt. Dat gaat echt heel snel en hoef je je koffer niet meer mee te zeulen!

De rugtassen moeten we nog nakijken of daar in zit wat we onderweg nodig hebben. Zoals het er nu uitziet hebben we voldoende kilo’s in onze koffers over dus blijkbaar heb ik wel wat van vorige vakanties geleerd … of is het toeval, hahaha.

Checken of we de paspoorten, creditcards, andere papieren van/voor onze reis, proppe, laaiers, selfone, skootrekenaar (hihi), fototoestellen ….. en nog zoveel meer ingepakt hebben!

Het begint wel wat op te spelen. Kunnen ons haast niet voorstellen dat we zondag weggaan. Dit keer hebben we zelf niet zoveel hoeven voor te bereiden. Alle onderkomens zijn geboekt door Marjan die zelf een kleine reisorganisatie heeft (Reis op Maat). We hebben alleen zelf alles moeten nakijken of we de onderkomens geschikt/leuk vonden om te verblijven. De “doe dingen” hebben we aangegeven zoals Game Drives, cheetah tracking, etc. Dus dat is ook geboekt door haar. En verder hebben we zelf uitgezocht wat we onderweg willen gaan zien en doen. We zijn ook erg benieuwd hoe de Zuid Afrikaanse taal klinkt … of we er überhaupt wat van kunnen verstaan.

Smile

De tijd vliegt nu voorbij. We gaan zondagochtend vroeg uit de veren dus zullen maar kort slapen, áls we al kunnen slapen, is altijd moeilijk als je op reis gaat! Om 6 uur gaan we richting Schiphol en dan is het écht zover!

Ons volgende verhaal zal i.v.m. tijdgebrek niet uit Johannesburg komen (waar we landen en de eerste nacht slapen) maar vanuit Kololo Game Reserve (Lephalale) waar we maandag, dinsdag en woensdag a.s. doorbrengen.

Voor degene die hier interesse in hebben: We vliegen op zondag 25 oktober om 10.15 uur met vlucht KL 0591 naar Johannesburg waar we om 22.05 uur aankomen.

Beste mensen, we hopen dat de vliegreis goed gaat verlopen en we niet al te moe aankomen. En daarna gaan we vreselijk genieten van al het moois wat op ons pad gaat komen tijdens onze reis.

Lieve groeten, Ruud en Hannie

SUID AFRIKA, ONS KOM DAAR AAN !!!

Omdat tie zo leuk is

Sealed

Wat zal dit nou zijn in het Afrikaans … zoek het maar op!

Jaap

Veel plezier en kijk uit voor ijsberen!

Jan

Goed dat de zomertijd net afloopt, kun je een uurtje langer slapen. Succes met pakken en een voorspoedige reis.

Els

Maak er een fantastische vakantie van! Een hele goeie reis en ik ben erg benieuwd naar al jullie avonturen, tot snel! xxx

Corrina

Heel goede vlucht gewenst morgen, o is straks al, en ik ga jullie volgen, ben reuze benieuwd naar jullie belevenissen in dat mooie land en je foto's natuurlijk!

Petra & Kees

Lieverds, we wensen jullie een geweldige vakantie toe en hopen snel te horen het jullie daar vergaat!! Dikke knuffels, we love you ?