Wat een mooi uitzicht over het continent Afrika van bovenaf!

25 oktober 2015

Vliegen met prachtig uitzicht!

Vanochtend om 5 uur opgestaan na redelijk goed geslapen te hebben met bovendien een uur extra i.v.m. de wintertijd. Om half 7 werden we opgehaald en reden we naar Schiphol met onderweg een mooie zonsopkomst om alvast in de stemming te komen.

De kofferafgifte ging heel vlot dus we waren al snel van de nodige ballast verlost. We hebben nog wat rondgeslenterd en daarna naar de Security en daarna door naar de douane, voor we om 9.45 konden gaan boarden bij gate F06. Dat ging tergend langzaam. Ook de laatste passagiers kwamen op het nippertje binnen en moesten nog gaan zitten terwijl we al aan het taxiën waren.

Onderweg hebben we prachtige uitzichten gehad. We vlogen van noord naar zuid over Europa en het continent Afrika. Had er graag foto’s van gemaakt maar dat is lastig als je het uit je bagagevak boven je stoel moet halen terwijl er nog een passagier naast zit. Ook de nodige turbulentie, hobbel hobbel, zodat de foto’s denk ik niet scherp zouden zijn geworden. Maar het waren mooie plaatjes om te zien. Aan het einde van de vlucht kregen we wel veel bewolking en onweer zodat we wat minder zicht hebben gehad. Een paar films gekeken en nog een muziekprogramma over prog. rock. met nummers van Pink Floyd, King Crimson, Yes, Genesis, etc. Genoeg leuks gezien en gehoord onderweg dus. Hoe dichter we bij Johannesburg kwamen hoe meer we het gevoel kregen dat we straks zouden uitstappen in een ander land en stel je voor …. over een paar dagen een olifant of een leeuw in het echt zien, wauuw!

Rond 22.00 zijn we geland en gingen we best wel vlot langs de douane. De hitte sloeg ons tegemoet. Pfff wat een warmte en dan ook nog eens onze vesten aan. Ook de koffers (was best een eind lopen nog naar de band waar ze op stonden) hadden we direct in zicht, dus mooi mazzel. Bij de aankomsthal kregen we nog een leuke vertoning te zien van een aantal mensen die iemand kwamen verwelkomen. Al zingend en dansend, in typisch Afrikaanse stijl, erg spontaan en erg leuk om mee te maken.

We zouden opgehaald worden door iemand van het hotel die onze naam op een kaart zou hebben staan. Helaas … daar ging het even fout. Niemand te vinden met onze naam maar wel een man die 3 andere namen op zijn bord had staan die naar ons hotel moest rijden. Hij vond het geen probleem en heeft ook ons meegenomen. Erg slordig trouwens dat we nergens genoteerd stonden. Gelukkig stond onze naam bij het inchecken op de lijst van het hotel en werden we naar kamer 10 gebracht (Airport Game Lodge). Best moe na zo’n lange rit en gezeul met de koffers en handbagage. En dan je weg vinden in de koffer naar de spullen die je nodig hebt. Goed denken en onthouden!!!! Dat laatste is héééél erg moeilijk voor Hannie, hahaha, anders moet je 3x je koffer openmaken. Om 1.00 uur konden we dan eindelijk ons bed in. We zijn in Afrika!!!!

Jan en Ria

Het avontuur kan beginnen. Groetjes

Corrina,

En nu is die heerlijk lange vakantie inderdaad echt begonnen!