Met de voeten in de Indische Oceaan!

donderdag 5 november 2015

Mbotyi

Vanochtend horen we dat de trip naar de 3 watervallen niet doorgaat. Ze rijden alleen als er minimaal 4 mensen zich hebben aangemeld. Helaas voor ons. Waterval Bluff (die uiteindelijk in de oceaan van grote hoogte naar beneden raast) gaat ook niet want we hebben hier ook een 4x4 voor nodig.

Ruud wil wel als waterval fungeren door te gaan plassen in de oceaan en ik de straal kan fotograferen maar wil ik een mooie softe waterval krijgen dan moet ik met de big stopper werken en lang belichten en Ruud kan natuurlijk geen minuut achter elkaar een straal produceren, en tegen de harde wind in plassen … dat gaat ‘m niet worden….hahaha!

We besluiten een strandwandeling te gaan maken. Eerst naar links en we lopen naar de lagune met lekker warm water. Hier trekken we onze schoenen uit en waden er doorheen. Veel puntige stenen op de bodem dus oppassen. Daarna het strand op en eerst de Indische oceaan in. Wat een belevenis, hoge golven, echt te gek.

Er liggen krabben op het strand, dood dat dan weer wel. Aangespoeld en ook zeegras achtige in verschillende kleuren (koraal?). Op de stukken waar zand ligt worden we gezandstraald. Alles is zout, ook de zonnebrillen slaan wit uit door het zout.

Nog zoiets aparts: hier lopen koeien langs de oceaan. Geen zand te bekennen maar wel wat gras en veel rocks (erg grote). Ze strompelen hier rond. Dit zijn dus de Afrikaanse zeekoeien. Dat we die toch nog een keer hier in het echt tegenkomen .... een unicum toch, whahaha!

Na de nogal lange wandeling zijn we gaan lunchen in het hotel. Daarna wat blogs gemaakt want ik loop aardig achter. Ook nog een eind gelopen in de omgeveing van onze Lodge. Ook hier weer armoedige huisjes met de toiletten buiten.

Mensen die af en aan sjouwen, en uiteraard vee langs de kant van de weg.

Vanavond een 4 gangen menu gehad, erg zoete gerechten. Het toetje, ook zoet was wel erg lekker, maar dat mag ook wel zoet zijn.

Jammer dat we hier geen internetverbinding hebben want mijn laptop doet weer normaal. Kan ook foto’s bijsnijden zodat het minder MB’s per foto wordt. Dat kan ik wel uploaden op ons reisblog. Maar ik heb ook geen zin meer om zolang achter de PC te blijven zitten omdat ik de foto’s die we willen laten zien nog uitgezocht moeten worden.

Het was een heerlijke rustdag aan zee en nu lekker slapen met op de achtergrond de bulderende oceaan.