Bijna geen bokken te zien ....

vrijdag 20 november 2015

Heidelberg (dag 2)

Gisterenavond tot laat met de andere gasten zitten te praten. De filet was heerlijk mals en het werd op een braai klaargemaakt.

Vanochtend vroeg op voor de tour over de farm en als je het zou willen mag je ook op een struisvogel rijden. Leuk als je ervan houdt, ons niet gezien, je voelt je toch compleet gek als je op zo’n beest zit.

We kijken uit het raam en zien dat het licht regent en zwaar bewolkt is. We melden ons om half 8 en horen dat de tour niet doorgaat. In plaats daarvan krijgen we een mondelinge uitleg over het leven op deze farm met de verschillende dieren. Interessant … nou niet echt zo op de vroege ochtend. Daarna ontbijten en hoppa de auto in naar het Bontebok NP, zo’n 60 kilometer hier vandaan. Het regent inmiddels niet meer en het lijkt er op dat de zon straks zal gaan doorkomen. Gisteren was het hier 35 graden. Ff te heet om in de zon te zitten.

Het begint met een stel schapen die de weg versperren, kwestie van afwachten tot ze uit zichzelf aan de kant gaan. Wel een koddig gezicht met van die groene kroontjes op hun hoofd (is gras wat in de vacht op hun kop achterblijft).

Op weg naar het park zien we wederom het bord met de tekst “African Horse Sickness” , Dus hier hebben ze last van paarden ziekte. Weer eens wat anders dat de gekke koeien ziekte.

We rijden het park in en melden ons bij de receptie voor een toegangsbonnetje.

Het eerste stukje gaat nog redelijk over de gravel. We stappen uit en lopen naar de rivier. Inmiddels begint de zon door te komen.

Weer verder om de Loops te gaan rijden ….. potholes, stenen, keien, dat de banden nog niet lek zijn is ons een wonder. De kar rammelt aan alle kanten. Echt niet leuk meer inmiddels. We zien heel in de verte een kudde blesbokken en iets verder op een paar zebra’s. Veel te ver weg om ze goed te kunnen zien.

We balen er nu echt wel van. Je verwacht heel veel en je ziet niks en een klote weg om te rijden. We weten niet meer welke kant we op moeten, het wordt zo onduidelijk aangegeven (eigenlijk niet aangegeven!). Ik zie een auto aankomen en heb ze gestopt. Zij blijken dus ook verdwaald te zijn en er komt er nog één bij. Zo zitten we met z’n zessen te overleggen en iemand heeft z’n GPS ingeschakeld en we zijn maar een kantje opgegaan met 3 auto’s achter elkaar. Je moet zo op de “weg“ letten, dat je nauwelijks nog wat van de omgeving ziet.

Eindelijk kunnen we het park uit en gaan weer terug naar Skeiding Farm. Daar aangekomen is Hannie de achterstallige blogs gaan uittypen en ……

YES ik ben helemaal bij. Vanavond weer voor struisvogel op ons bord gekozen! En eerlijk gezegd .... de biefstuk bij Buffelsdrift was een stuk malser als wat we hier hebben gekregen.

Morgen gaan we weer terug naar de kust en de reis is nu bijna voorbij. We gaan de komende dagen nog naar Hermanus, Kaapstad en Stellenbosch! En dan zit het er echt op.

Tot morgen allemaal!

Corrina

Eigenlijk jammer dat jullie niet een nachtje langer in Knysna waren. Die boottocht was mooi en wij hebben ook een avond aan de baai gegeten. Bij het Waterfront waren ook wel leuke terrasjes en winkeltjes om je te vermaken alvorens op de boot te stappen en we hadden 's morgens de Garden of Eden bezocht, met heel veel metershoge varens, lianen enz. En ik vond de struisvogelbiefstuk van de braai heerlijk, ietsje zoetachtiger vlees? Nog mooi gebied waar jullie nu zijn. Zo'n struisvogelfarm is best leuk, je ziet ze in alle leeftijden van heel jong tot grote volwassen dieren en in zo'n winkeltje daar ergens heb ik van mijn man een zilveren olifantenkopje met daaraan zgn. slagtanden (maar dan meer als oren, apart) en kettingkje natuurlijk, gekregen en draag ik eigenlijk nog altijd dagelijks, etruskisch??? Vermaken jullie je nog maar en ik geloof het de tijd gaat enorm snel. Mooi daar in de bergen en ook langs de kust nog mooie route naar Kaapstad. Solong en tot horens, love.....

jc.van roekel

lieve mensen/kinderen
even een kleine tip voor het rijden over gravelpaden geleerd van jullie oom kees. altijd rijden op volle snelheid dan raak je alleen de toppen en kom je niet in de gaten terecht jammer het kost je wel een paar banden ha.ha. geniet van de rest van jullie vakantie en kom heelhuids terug. liefs van ma en pa.

jc.van roekel

Nog een kleine nabrander. wij hebben geprobeerd om oom kees te bellen voor zijn verjaardag maar dat is niet gelukt ( als het wel gelukt zou zijn dan hadden we niet verteld van jullie reis zoals beloofd.)als jullie hem toch nog gaan bezoeken doe hem en addelie de groeten. nogmaals veel plezier. ma en pa.

Ruud en Hannie

Wij komen heelhuids terug hoor, maar die banden en die rammelbak .... dat is nog afwachten. Morgen gaan we naar Kaapstad en we denken erover om toch een uurtje of 2 op de laatste dag, net voor we terug vliegen, even bij oom Kees op bezoek te gaan. Dan bellen we hem eerst 's morgens even of tie wel thuis is. Hangt nog af van onze plannen en tijd. Kussies van ons!

Hannie

Hoi Corrina, gisteren ging het uploaden van een reactie niet zoals het normaal gaat. Maar nu dan toch een reactie. Knysna was wel aardig maar voor ons te toeristisch. Hadden wel graag natuurlijk die boottocht gedaan, maar niet alles zit mee. En d struisvogelfarm .. de tour ging vanwege de regen niet door. Wat leuk dat je dat olifantenhangertje nog steeds draagt. Ik ben zelf ook heel trouw aan bepaalde sieraden die ik al zeker 30 of 40 jaar heb. Je hecht je eraan. Ik heb al wel wat dingen vanuit Afrika, meest van mijn ouders gekregen die hier al vaker op vakantie zijn geweest en een olifant (heel strak) van donkergroene jade. En ik heb en heel mooie hanger van lichtgroene jade (een bol) die ik ooit van mijn tante (die toen in Z-Afrika woonde) heb gekregen (ze droeg die op dat moment en ze gaf het zomaar aan mij. Heel bijzonder en ben het altijd blijven koesteren. Zie je weer. xxx