Daggie rust

dinsdag 24 november 2015

Kaapstad (dag 3)

Vanochtend stond Hannie doodmoe op. Zoveel indrukken de afgelopen weken en ook nog zoveel gedaan naast het kijken en reizen. Dat wordt geen dagje Tafelberg. Het is hier bloedheet en je moet al minimaal een uur in de rij staan voor de kabelbaan die je naar boven brengt. Terug zouden we eventueel wel kunnen gaan lopen.

Een paar uurtjes naar oom Kees? Nee, dat is ook nu veel te druk aan haar hoofd. Die man kan praten …. dat wil je niet weten. Dat is Hannie in het kwadraat. Maar Hannie is nu wel heel erg rustig, niet al te best dus.

Na het ontbijt besluiten we dat we vandaag eens een keer niks gaan doen. Hannie gaat onze belevenissen van gisteren in een blog verwerken. We gaan beneden in de tuin zitten waar een lounge hoek is in de schaduw. Eigenlijk was ze van plan om in de zon te gaan liggen, maar dan komt er ook niks van het blog terecht en het is bovendien toch veel te heet.

Tot half 2 buiten gezeten en daarna gegeten. Om 2 uur richting een winkelcentrum gelopen om te kijken of we een vervanging voor het verloren bloesje kunnen vinden. Jammer dat tie kwijt is geraakt. We proberen zoveel mogelijk in de schaduw te lopen en slenteren door het gekoelde winkelcentrum. Geen blouse te vinden wat er maar enigszins op lijkt. Dat ding van minimaal 20 jaar oud nam als je hem opvouwde de ruimte van een zakdoek in. Kreukelde wel iets maar dat kon de stof wel hebben zonder dat het er beroerd uitziet. Gaf door de soort stof nog wat warmte ook, qua kleur niet al te besmettelijk, je draagt het over je top heen en is ideaal voor op reis of een dagje weg. Maar helaas niks kunnen vinden.

We hebben broodjes en wat beleg voor vanavond gekocht dus we hoeven niet meer weg.

Na het eten ga ik mijn koffer leeghalen en opnieuw inpakken. Het is al een paar weken een puinzooi waar ik maar wat tussen rommel.

Morgen gaan we nog naar Stellenbosch waar we een nacht slapen, en zijn van plan om op de heenweg langs Franschhoek en Paarl te rijden.

En voor de rest houden we het voor vandaag lekker RUSTIG.

Mieke Witjes

Heerlijk toch, zo'n dagje niks doen en lekker relaxen.
Het is hier allesbehalve bloedheet, wat een klereweer is het vandaag, veel regen en wind, echt herfstweer.
Veel plezier morgen in Stellenbosch en wat jullie daarna ook gaan doen!

Corrina

Gelijk hadden jullie. Mooi plekje daar en lekker rustig aan, al dat reizen en die indrukken is heel vermoeiend en dat komt er soms dan ineens uit! Het zal jullie hier wel tegenvallen, hoewel de ergste koude verdwijnt, maar veel regen en wind en toch wel frisjes voor jullie. Ja je kunt gewoon niet altijd alles zien en Stellenbosch is ook gezellig met mooie huizen in de Dorpstraat vooral. Nog veel plezier en alvast goede reis/vlucht terug!