Nog een paar dagen en dan zitten we in de lucht!

Ondanks alle bezigheden toch nog even tijd gemaakt voor een update. We vertrekken maandagochtend 6 februari om 10.25 uur vanaf Schiphol met Singapore Airlines naar Singapore. Dat is zo’n 12 uur vliegen. Daar hebben we een tussenlanding en gaan proberen te slapen in een hotel op het vliegveld. ’s Avonds rond 8 uur plaatselijke tijd vliegen we door naar Christchurch ( nog zo’n 10 uur) waar het daar 12 uur later is dan hier in Nederland. We komen dus op woensdag 8 februari daar in de ochtend aan en halen de auto op waarmee we 35 dagen gaan reizen. En dan kan ons avontuur beginnen. De onderkomens en diverse excursies zijn geboekt. Voor ons gevoel duurt het nog wel even maar niks is minder waar …. echt nog maar een paar dagen. Op 15 maart vliegen we vanaf Auckland naar huis met nu een korte tussenstop in Singapore en landen op Schiphol in de ochtend van 16 maart.

De koffers zijn zo goed als gepakt. Alleen nog de laatste spulletjes voor in de handbagage. Houdt niet over wat je mee kan nemen qua gewicht in de rugtas (met spullen voor een overnachting erbij). Een stuk minder als bij de KLM waar je 2 stuks handbagage tot 12 kg. mag meenemen. Mijn fototoestel en laptop nemen heel wat kilogrammen in beslag (zit daarmee al bijna aan mijn max van 7 kg totaal). Dan de opladers etc. nog. Volle bak dus. En Ruud idem dito maar dan zonder laptop. Nog een laatste check of alles in de koffers zit en we niet al te veel overbodige kleding meenemen. Zal wel weer teveel zijn maar we zullen wel rekening moeten houden met het weer daar omdat het daar heel wisselvallig is. Dus van alles wat: warme kleding, regenkleding, korte en lange broeken, shirtjes, jassen, bergschoenen, enzovoorts. Gaat goed komen!!!!

Ruud mag … nee moet daar weer links rijden maar nu wel met een automaat en dat is hij inmiddels thuis ook gewend. No worries! Ben wel heel benieuwd wat voor een auto we meekrijgen. Hoop weer op één die wat hoger op de wielen staat want dan heb je toch een iets beter uitzicht.

De eerste anderhalve week gaat het wat rustig aan. Wel veel bekijken tijdens het rijden, misschien wat mooie routes lopen als het weer het toelaat want het regent er helaas nogal veel, uhhh. Daarna gaan we wat meer intensieve dagen tegemoet met diverse excursies (langs/bij de zuidwest kust) die best vermoeiend zullen/kunnen zijn en waar je een goede conditie voor nodig hebt. Hoera voor het 3x per week naar de sportschool gaan de afgelopen jaren …. hebben we er toch baat bij hoop ik. Na die dagen reizen we in een wat rustiger tempo in noordelijke richting langs de kust en rijden daarna opnieuw naar de oostkust waar we van daaruit weer naar het noordwestelijk deel van het Zuidereiland gaan. Na ca. 3 weken nemen we de ferry naar het Noordereiland waar we nog ongeveer 2 weken zullen zijn.

Als je ons blog volgt lees je wat we allemaal zien en doen en waar we overnachten. Niet overal hebben we wifi maar proberen toch net als andere jaren elke dag een verhaal te maken die we dan posten waar het kan. Hopelijk gaat het met het plaatsen van foto’s nu een keer wel goed ….. afkloppen!!!! Zo niet, dan plaats ik ze als we weer thuis zijn.

Lieve mensen, tot zover ons blog nu we nog thuis zijn. Het volgende verhaal zal vanuit een plaatsje dicht bij Christchurch komen met waarschijnlijk een giga JETLAG!!!!

Wij hebben er ongelooflijk veel zin in en we hopen dat jullie ons ook dit keer gaan volgen!

Marion Wiedemeijer

Hoï Hannie en Ruud, heel fijne reis! Ben benieuwd naar jullie reis blog. Marco en ik willen daar ook nog een keer heen. En wanneer jullie weer terug zijn van deze fantadtusche reis spreken we af!

Hannie

Doen we Marion. Wij gaan alvast het land verkennen voor de do's en de dont's. Tot dan ????

Jolanda

Ruud en Hannie
Nog een paar dagen dan is het zover.Het is een reis die je maar 1keer maakt.
Geniet ervan we volgen jullie
????????

Hannie

Zie dat het is gelukt. We gaan er een mooie vakantie van maken. Leuk dat jullie ons gaan volgen.

Corrina

Lieve Hannie en Ruud een heel voorspoedige vlucht(en) gewenst en een fantastische reis in een prachtig en afwisselend land. Leuk om jullie te kunnen volgen. Mocht je in Dunedin komen, daar is een mooie botanische tuin en een erg mooi stationsgebouw. Have fun!!! En vooral.... geniet van deze mooie reis en hopelijk goed weer erbij!

Hannie

Gaan we doen Corrina! En dat stationsgebouw gaan we zeker bekijken. xxx

Els

Wat spannend, dit avontuur is nu net begonnen en zijn jullie op weg. Ben heel benieuwd naar het volgende verhaal! Geniet ervan Hannie en Ruud xxx

Kees & Petra

Lieverds, een hele fijne vakantie gewenst samen, geniet van die prachtige natuur die we gekregen hebben om van te genieten! ? Heel veel liefs & take care! XXX

Tim & Ilse

Wat een avontuur! Geniet van jullie prachtige reis!! Xxx

Hannie

Dankruit jullie allemaal voor de lieve woorden. We hebben vandaag al een fantastische tocht gemaakt maar daarover heb ik nog geen blog geschreven. Volgt nog. Xxx van ons voor jullie allen.

Ria

Fijn dat jullie een goede vlucht hebben gehad en nu gaat het verkennen beginnen van Nieuw Zeeland. Hoop dat de regen uit blijft en de zon gaat schijnen!