We gaan nu echt van start!

Van Singapore naar Christchurch (het laatste stuk)

De vlucht duurde 10 uur en op woensdag 8 februari landden we om 10.45 uur op Christchurch. Maar wat hebben we een prachtige zonsopgang gezien net voorbij Australië zo boven zee. Diep rood boven het blauw met af en toe wat witte wolken. We vlogen net boven het Zuidereiland en het werd zwaar bewolkt en af en toe regende het wat. Maar dat is Nieuw Zeeland, onberekenbaar qua weer en het volgende moment kan de zon weer schijnen.

Maar wat een heisa daar op het vliegveld. Zoveel controle dit met name om het eventuele voedsel, ziektes die je kunt overbrengen op dieren, planten, etc. We kunnen ons er we wel wat bij voorstellen maar echt alles wordt nagekeken. Het duurde een eeuwigheid eer we klaar waren. Maar het belangrijkste is dat we weer veilig zijn geland.

We krijgen nu pas het gevoel dat we ver weg van Nederland zitten en onze vakantie kan beginnen. Eerst geld pinnen en daarna naar de autoverhuurmaatschappij om de nodige papieren in te vullen en de sleutel te krijgen. We krijgen een gloednieuwe Ford Mondeo mee (met maar weinig kilometers op de teller). Een witte, super de luxe uitgevoerd en zoeft over de weg. Heerlijk, wel even wennen aan het links rijden en op naar de supermarkt voor wat boodschapjes. Wauw nu op naar ons eerste verblijf in West Melton gelegen net buiten Christchurch midden tussen de bomen.

We worden direct verwelkomt door één van de gastheren van Halkett Lodge B & B. We overnachten hier met z’n tweeën en hebben dus alles voor ons zelf. We zijn erg moe maar gaan niet slapen om ze snel mogelijk in het ritme van de Nieuw Zeelandse tijd te komen. Een tijdje met de koffers bezig geweest om wat op orde te brengen. Koffie gedronken en zitten nu doodmoe op de bank in de huiskamer …. ook voor ons alleen. De koelkast is gevuld met water, wijn, sap en in de kast nog wat snacks. Dit wel tegen betaling. Het diner vanavond en het ontbijt (beide voor 2 dagen) zit wel bij de prijs inbegrepen. Ben benieuwd wat we eten. We zijn van plan om wel vóór 10 uur vanavond in bed te liggen om de 2 laatste korte nachten en het tijdverschil wat te compenseren.
Tot morgen om dan hopelijk met een frisse start aan onze echte rondreis te gaan beginnen.

Achtergrondinfo over Christchurch:

Christchurch (Ötautahiin in het Maori)

Christchurch is de grootste stad op het Zuidereiland en de op een na grootste stad van Nieuw-Zeeland met ruim 380.000 inwoners. De stad is vernoemd naar het Christ Church-college van de Universiteit van Oxford en ligt halverwege de oostkust aan de monding van de rivier de Avon. Op 31 juli 1856 werd Christchurch per Royal charter een stad en is daarmee de oudste stad in Nieuw-Zeeland.

Veel gebouwen in Christchurch zijn in neogotische stijl gebouwd en in de stad zijn veel parken en plantsoenen te vinden. Hierdoor doet de stad erg Europees aan. Hij wordt ook wel 'De meest Engelse stad buiten Engeland' genoemd. Christchurch Botanic Gardens is een bekende botanische tuin in Christchurch.

Marion Wiedemeijer

Lekker geslapen? Dan kan de tocht beginnen. Het eten lekker? Wij werken hier lekker door????fijne dag vandaag!

Hannie

Vandaag op pad geweest naar Banks schiereiland. Ligt een stukje onder Christchurch. Ja Marion, jullie nog ff een tijdje werken om de volgende reis te gaan maken. ????

Corrina

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en het grote genieten gaat nu beginnen. Straks begint voor jullie alweer de tweede dag daar. Hopelijk goed weer en je zult het zeker mooi vinden. Heerlijk om de reis zo te kunnen volgen, dank daarvoor. Hopelijk lekker weer, hier vriest het, brr.,,,, Love en greetz......