De Milford Sound Route

Zaterdag 18 februari 2017

De Milford Sound Route

Na het ontbijt, mijn was is nog niet droog dus kan lekker blijven wapperen buiten aan de lijn, zijn we omstreeks half 10 vertrokken naar de Milford Sound wat zo’n 120 kilometer verderop naar het noorden ligt. Het is één lange weg en prachtig dwars dooor de hoge bergen, langs rivieren en meren te rijden. Wat een plaatje als we Mirror Lake zien. Die spiegeling wauuwwww! We zijn van plan om op het eind van de weg te stoppen en daar een wandeling van een paar uur te gaan maken. We kunnen gelukkig wel een parkeerplaats vinden. Ben even uitgestapt en aan iemand gevraagd waarvan ik vermoedde dat tie zo weg zou rijden of dat zo was. Hij maakte gewoon plaats voor ons en zette de auto ergens dubbel geparkeerd neer. Toch erg aardig. We werden direct lek gestoken door de vele sandflies dus eerst Deet op onze huid gespoten. Schoenen aan en hoppa we gaan op weg. Eerst zien we de airstrip waar de vliegtuigjes af en aan vliegen. Op zoek naar een wandelpad maar we kunnen niets vinden. Gevraagd aan een chauffeur en die vertelde ons dat we een stukkie terug een klein parkeerplekje moeten zien bij de eerste smalle brug en dat er van daaruit een wandeling is. Weer terug de auto in en op zoek naar het parkeerplekje net voor de brug. Het moet het pad langs de river valley zijn. We lopen al glibberend door het bos en zakken diep in de modder weg. Dit is geen doen en we keren om. Dan maar met de auto terug en vaker stoppen om toch de mooie uitzichten te kunnen bewonderen. Uiteindelijk pas om 5 uur terug bij onze B & B. Alvast de koffers ingepakt voor morgen en de spulletjes en wat kleding voor de overnachting op de boot naar/door de Doubtful Sound in de rugtassen gedaan. Tegen half 6 naar Te Anau centrum gelopen en weer gegeten bij de The Ranch. Was ons gisteren goed bevallen. Thuis gekomen gauw mijn haren nog gewassen, douchen en het blog bijgewerkt omdat dat er de komende dagen niet in zit.

We zijn heel benieuwd wat de tocht met een kleine boot naar de Doubtful Sound voor een ervaring gaat worden. We hebben er in ieder geval heel veel zin in.

Corrina

Wat mooi, het worden een paar spannende dagen. Veel plezier!