Windy Welly

Zondag 5 maart 2017

Wellington

Vanochtend eerst de stad ingelopen, diverse bekende gebouwen gezien, naar de Waterfront en via een andere weg weer terug. Wellington wat ook wel Windy City of Windy Welly wordt genoemd doet z’n naam eer aan. Het waait hier behoorlijk hard. Bij de haven waar we ook in de verte de aanlegplek voor de Ferry zien, zijn veel winkeltjes en er is een groente en fruit markt. Bij de supermarkt hebben we eten voor tussen de middag gehaald en zijn weer teruggelopen naar ons verblijf. Het was erg leuk om de stad op deze manier te zien. Welligton is trouwens de meest zuidelijke hoofdstad ter wereld.

Na het eten gaan we de berg Mount Victoria op, waar je vanaf het hoogste punt de hele stad kunt zien liggen met o.a. ook de luchthaven en de zee en binnenwateren. Een gedeelte van de klim loopt via het Hobbit pad door het bos. Bovenaan gekomen zien we diverse monumenten staan hier en die gaan ook op de foto. Daarna een stuk naar beneden gelopen en zien vanaf een bepaalde plek zelfs een klein strand bijna tegen de drukke weg liggen, maar ook het “klooster” wat er nogal verwaarloosd uitziet. We gaan weer richting Pirie Street en drinken daar wijn op het terras buiten wat nog net in de zon ligt. De zon gaat hier aan de linkerkant onder, net andersom dan bij ons waar die van links naar rechts draait.

Het was ff leuk om deze stad te zien maar gelukkig gaan we de natuur weer opzoeken. Morgen eerst weer een lange rijdag en kunnen we de auto uittesten. Het weer gaat er niet op vooruit jammer genoeg terwijl het op het Noordereiland meestal warmer is dan op het Zuidereiland. Het wordt overmorgen hooguit 13 graden.