Regen, regen en nog veel meer regen!

Zaterdag 11 maart 2017

Van Ngakuru naar Coromandel

Vannacht heeft het behoorlijk geregend, zo’n 55 mm. Na het ontbijt rijden we naar Hugh en Mandy om de stand van zaken te horen. De weg bij Thames aan de westkant en de andere weg (oostkant) zijn open al is voorzichtigheid wel geboden. Kan ook zo zijn dat er toch een weg dicht gaat. Ruud heeft het verblijf in Coromandel gebeld voor instructies en ze zullen er om 4 uur zijn, de verwachte tijd die we hebben doorgegeven dat we daar arriveren. We hebben afscheid genomen en krijgen nog 4 passievruchten mee uit eigen tuin. Even over half 9 vertrekken we.

Voor zover het weer slechter is geworden en nieuwe floods zijn ontstaan is dat ten noorden van Auckland. Die hebben nu de grote klappen gekregen en ook Waiheke Island waar Jeroen en Petertje wonen is getroffen. Daar zijn nu dus de grootste problemen. Het weer wordt hier nu beïnvloed door de stroom die vanaf Australië richting Nieuw Zeeland komt en is buitengewoon uitzonderlijk. Meestal is het hier mooi weer!!!!

We willen de oostelijke kustweg gaan rijden (langs de Pacific), the Bay of Plenty zoals de inham en de streek hier heet. En dan via de N 309 (tussendoorweg) naar Coromandel (town).

We rijden langs de gorges wat er met zon wellicht mooier uit zal zien dan nu. We hebben veel regen onderweg gehad en de N 309 wad geen normale weg maar een gravel weg met veel potholes. Daar hebben we achteraf spijt van want het schudt en bonkt in die kar en het schiet niet op. We komen even over vieren aan bij Coromandel Treehouse na ook nog boodschappen te hebben gedaan. Helemaal goed ingepland dus. Van buiten lijkt het heel wat en het staat midden tussen de bomen, struiken en planten maar als we binnenkomen …. laat maar. Na zo’n tocht is dit ff teveel, wat een vieze ouwe troep, het is smerig en het lijkt alsof overal insecten kruipen, brrr. Hier verblijven we dus 3 nachten en met dit weer kunnen we niet veel meer dan binnen zitten of door de stromende regen te gaan rijden. Geen zon dus geen eigen hot pool op het strand graven even verderop op het schiereiland, een blauwe zee bewonderen en de mooie kustlijn om nog 2 dagen bij te komen van de reis voor we teruggaan naar Nederland. Wat is dit balen!

Het is voor ons genoeg voor vandaag. De limit is bereikt!