Het is zover!

Van Schiphol naar San Francisco

Woensdag 6 september 2017

Ruud heeft aardig geslapen terwijl ik maar een uur of twee achter de kiezen heb. We hebben ruim de tijd voor alles zoals brood eten, koffie drinken, afwassen en het afval in de bak buiten doen. Om half 9 worden we opgehaald door de Schiphol taxi en stonden rond 9 uur al op Schiphol. We konden heel snel inchecken, koffers afgegeven en door de douane om daarna een bak koffie te scoren. Heb mijn moeder nog even gebeld om te vertellen dat we zo dadelijk gaan vertrekken. We vertrokken helaas een uur later dan gepland terwijl we al in het vliegtuig zaten, dus dat was een lange zit voor we konden opstijgen via de Polderbaan. De langste baan om te taxiën die je kunt bedenken op Schiphol. De aankomsttijd in San Francisco was bijna een uur eerder gepland dus dat zou zo’n 10 en een half uur totaal vliegen zijn. Het is in SF 9 uur vroeger dan in Amsterdam dus dat wordt een heel lange dag.

In het vliegtuig 3 films bekeken, genoeg eten en drinken gekregen maar we constateren wel dat het met Singapore Airlines beter is geregeld. Veel meer service, lekkere happen, tussendoortjes te kust en te keur.

Op de airport in SF stonden onze koffers van de band afgehaald, al keurig bij elkaar dus hoeven zelf niet meer te zoeken. Nu naar de douane waar een lange rij staat. Eindelijk aan de beurt en we moeten onze vingerafdrukken achterlaten, die worden per hand gescand en een iris scan daarna. De nodige stempels en daarna op weg naar de BART om in downtown SF te komen. Eerst kaartjes gekocht en daarna de BART in. Het dendert weer door de tunnels heen. Je mag hier als je elke dag gebruik van maakt wel oordoppen gebruiken want je oren hebben het zwaar te verduren. We stappen vlakbij ons hotel uit en lopen het laatste stukje met de koffers naar het Axiom Hotel om in te checken. Als dat is gebeurd brengen we eerst onze koffers naar de kamer die er redelijk verzorgd uitziet. Nu eerst SF in en zien de cable cars al klaarstaan. Het is er erg druk met lange rijen mensen die allemaal een ritje willen maken. Wij gaan op zoek naar een tentje om wat te eten en komen terecht bij een soort van MacDonalds en bestellen ieder een andere burger. Nog even wat rondgelopen en wat foto’s gemaakt. Het voelt hier als een soort van “homecoming” en dat is wel fijn. We zien zoveel verschillende mensen, arm, rijk, sloebers die echt niets hebben. Triest dat het nog steeds zo is. Bij Union Square staat een bandje te spelen en daar kijken en luisteren we even naar. Sommige mensen staan te dansen zo ook een oudere vrouw met hippiekleren aan. We zijn behoorlijk moe dus gaan naar ons hotel terug en maken het niet al te laat. We hebben airco op de kamer en die gaat uit maar helaas staat er buiten ook een airco te blazen en te stampen waardoor ik niet in slaap kan vallen. Ruud is direct weg maar wordt wakker om 11 uur wanneer ik net in slaap ben gevallen en tot half 5 heb doorgeslapen.