Heerlijk ..... met de camper op pad!

Van SF naar Watsonville

Donderdag 7 september 2017

Al voor half zes staan we op en gaan eerst douchen wat wel even lekker is. Daarna om half 7 de koffie die je een paar etages lager kunt krijgen opgezocht en 2 bakken gedronken. We gaan weer met de BART maar nu richting San Leandro waar we onze RV moeten ophalen.  De bestelde bus kwam niet opdagen en we zijn maar gaan lopen  met de koffers. Mijn koffer is verrampeneerd dus dat is lastig  meezeulen. Onderweg naar Road Bear zie ik dus de bus voorbij komen richting de BART. Jammer dan … hebben er goed de zak in. Daar aangekomen krijgen we excuses te horen voor de verlate bus en onze papieren worden doorgenomen en klaargemaakt. We hebben een RV met een slide-out waar we dus niet op gerekend hebben. Hierdoor wordt de camper een stuk breder met meer bewegingsruimte wat wel lekker is. Inmiddels zijn er mensen die terugkomen van hun rondreis en die leveren allemaal overgehouden spullen, meest voedsel en koffiefilters etc.  in waar wij weer uit kunnen kiezen wat we kunnen gebruiken tijdens onze reis. Dat scheelt weer wat geld wat we niet meer hoeven uit te geven. Als we terugkomen leveren wij weer onze spullen in voor anderen die dan weer vertrekken. Rond 10.15 uur stappen we de camper in en gaan eerst richting de supermarkt voor de boodschappen die we nog moeten halen voor we aan onze reis kunnen gaan beginnen. Het is een kar vol en iemand van het personeel laat zien hoe we onze boodschappen zelf kunnen scannen en afrekenen. Nu weten we ook hoe dat hier bij Safeway werkt. We hebben nog een kortingskaart van deze keten van de vorige keer dus de korting wordt ook direct verrekend.

Nu richting Highway 1 zodat we het eerste deel langs de kust kunnen rijden. Dit is de Cabrillo Highway. Vanaf San Leandro zijn we de San Mateo Bay Bridge (tolbrug) afgereden waar we een mooi uitzicht op de stad en de baai kregen te zien. Het is helaas nog bewolkt en erg druk op de weg  maar hebben zo wel alle tijd om weer te wennen om met een RV te rijden.

Onderweg toch mooie uitzichten en zien opeens de Pacific liggen. We rijden parallel aan de zee en stoppen een keer om het wat beter te kunnen bekijken en uiteraard een foto te nemen. Af en toe zien we een grote fabriek en tuffen lekker door. Ook zien we 2 dode kleine hertjes aan de kant van de weg liggen. Wat zielig … die zijn aangereden. De camping is makkelijk te vinden, een KOA in  Santa Cruz/Watsonville waar we drie jaar geleden op de terugweg voor het inleveren van de camper hebben gestaan. By the way …. Santa Cruz is best een grote stad maar de camping ligt lekker rustig. Na het inchecken rijden we naar plek nummer 040. Het is druk op dit tijdstip zo rond half 3. Nu eerst tijd maken om de RV in te ruimen, zoals het bed opmaken, de koffers leeghalen en de kleding in de kastjes, de boodschappen in de bergruimte en de koelkast doen.

Dat hebben we achter de rug en nu tijd voor koffie. Net op de camping nog 2 flessen wijn gekocht  om nog een glas te drinken op onze eerste dag/nacht van onze rondreis. Inmiddels is het al 6 uur geworden dus tijd om te gaan koken. Vanavond eten we sla, aardappels en een, hoe kan het ook anders hier, een hamburger.