Krijgen we nog zon te zien vandaag?

Van Goleta naar Palm Desert via LA

Zondag 10 september 2017

Vanochtend om half 7 begint het licht te regenen. Maar we krijgen evengoed een mooie zonsopkomst met als tegenhanger een schitterende regenboog. Rond half 9 zijn we vertrokken richting LA Het is nu licht bewolkt. Veel zon hebben we in deze vakantie nog niet gehad maar wie weet komt dat nog. We beseffen ons dat het de sterfdag van Daphne is. Meissie …. bedankt voor o.a. je inspiratie. Ik mis je nog steeds.

Santa Barbara is een aardig grote stad. Het is hier weliswaar bedompt maar je ziet de hoeveelheid huizen tegen de berghellingen liggen.Mist hangt tussen de bergen in en is mooi om te zien. Tussen de snelweg en de zee zien we allemaal RV’s beneden staan en wij rijden erboven. Ze kunnen dus over een muurtje klimmen om in zee te willen staan. Raar idee. De grote parken gaan nu over in luxere vakantiewoningen. Het zou mijn plek niet zijn om hier mijn vakantie door te brengen.

De drukte in LA valt mee. We rijden bovenlangs dus niet dwars door de stad. Aan de andere kant van de weg staat al wel een file maar wij hebben er (nog) geen last van. Nodig tanken want hebben nog minder dan een kwart tank over en ook daar even gegeten langs de kant. Het valt echt op dat langs de snelwegen geen picnic areas te vinden zijn, heel anders dan bij ons. Langs de I-10 zien we veel windmolens. Daar is wel wat voor te zeggen want het waait hier behoorlijk, echt een trekgat met name bij Palm Springs. Ruud moet de RV steeds bijsturen. Nog even en we zijn in Indio en onze camping ligt in Palm Desert, een heel luxe resort. We checken in om half 2 en het is hier bloedje heet, over de 40 graden en geen schaduw. Heb een was op de hand gedaan en die is al snel droog. Daarna samen gezwommen en de Hot Tub in om daarna weer af te koelen in het zwembadje dat zowat in onze “achtertuin” ligt. Echt een badje, meer naam mag het niet hebben, 5 slagen en je bent aan de overkant maar wel ff lekker. We zijn de enige gasten op de camping of de anderen zitten binnen want er staan wel wat luxe campers.

Vanavond maar even douchen. Heb net mijn haar gewassen terwijl Ruud staat te koken. In de RV staat de airco aan en is het uit te houden. Hebben we eindelijk wat zon en zitten we binnen vanwege de hitte whahaha. Pas later op de avond lukt het om een tijdje buiten te zitten. Tot morgen!