Het kriebelt: nog 6 weken en dan "Ready for take off"

Woensdag 26 juli 2017

Hallo volgers van ons blog,

Ja, we gaan weer op stap en dit keer wordt het wederom het zuidwesten van de USA omdat het de vorige keer zo goed is bevallen en we nog lang niet alles van dit gebied (we rijden weer door 6 staten) hebben gezien. En zelfs na deze vakantie blijft er nog genoeg over om te gaan zien want het gebied is zo groot en er is zoveel moois te bewonderen.

Het eerste deel van wat we hadden gepland kan helaas niet doorgaan omdat de brug bij Big Sur is ingestort en er verderop een aardverschuiving is geweest wat een groot stuk van de weg heeft weggevaagd. Het gaat om de Highway 1 van San Francisco naar Los Angeles. Dit schijnt een schitterende weg te zijn langs de Pacific Coast en wij hadden dit graag willen zien. De vorige keer hebben we die weg ook niet kunnen rijden (omgekeerd) omdat alle campings al volgeboekt waren en we dus geen plek hadden om te overnachten. Jammer dat we dit nu niet alsnog kunnen doen.

Dit soort mooie uitzichten gaan we dus niet zien:

Het plan is nu om via de 101 naar Morro Bay te rijden en vanaf daar de Highway 1 te volgen. Een eerdere mogelijkheid om op die weg te komen is er niet. Verder gaan we nog een aantal Nationale parken bekijken die we de vorige keer niet hebben gezien, zoals o.a. Death Valley waar het in juni zo heet is dat het wordt afgeraden om daar met een camper te gaan rijden en de verhuurmaatschappij dit ook niet toelaat. En wat andere aanrijroutes naar een aantal Nationale Parken (zoals o.a. Bryce en Zion NP) die we de vorige keer wel hebben bezocht maar nog een keer willen zien omdat het daar zo mooi is en we andere delen daarvan nog niet hebben gezien. Vanwege o.a. de bosbranden, landslides, overstromingen etc. die de laatste jaren veel heftiger zijn geworden als gevolg van de klimaatverandering waardoor er zoveel natuur verloren gaat dat we nu echt onze kans willen pakken om wat er nog van over is te kunnen gaan zien (denk bijvoorbeeld ook aan de zoutpilaren in Mono Lake die steeds verder krimpen).

We gaan in september weg en dan is het daar wat minder heet dan in juni (vermoeden we) maar de dagen zijn ook qua daglicht wat minder lang. De afgelopen 2 vakanties zijn we met een auto op pad geweest maar we kiezen nu weer voor een camper omdat dit land zich echt leent om met een RV te reizen. Voor ons de ultieme vrijheid op 4 wielen en dit willen we weer gaan ervaren. We hebben er nu al zin in om zo rond te reizen.

Goed ….. we vertrekken op 6 september en vliegen dan naar San Francisco waar we één hotelovernachting hebben en de volgende dag de camper ophalen. Daarna gaan we in omgekeerde richting (t.o.v. vakantie in 2014) onze weg vervolgen en leveren op 4 oktober de camper weer in SF in waarna we direct doorvliegen naar Amsterdam en daar op 5 oktober aankomen.

Wat het bijhouden van het blog betreft: ik weet niet of ik zo fanatiek zal posten zoals de afgelopen jaren omdat we meer tijd voor onszelf willen hebben als we op een camping aankomen. Het vreet nl. behoorlijk wat tijd om een verhaal in elkaar te draaien (daarvoor moet ik onderweg ook aantekeningen te maken) , alle foto’s van die dag te uploaden en uit te zoeken voor het blog en vervolgens met het trage internet op de meeste campings nog te gaan plaatsen …. hoera voor ons eigen Nederlandse netwerk die je verhaal en foto’s binnen een paar seconden plaatst.

Ik maak de aantekeningen wel want dat is voor mijzelf wel een geheugensteuntje want je ziet zoveel en maakt heel veel mee maar de details ben je na een paar dagen grotendeels weer vergeten. (Alhoewel het niet de garantie geeft dat ik de tekst terug kan lezen die ik schrijf in een rijdend vehikel en daarbij ook nog mijn toch al beroerde handschrift). Dus afwachten hoe het gaat. Zijn we elkaar zat ….. dan hebben jullie een verhaal om te lezen hihi.

De vliegtickets, de eerste overnachting in een hotel en de camper zijn geboekt en de campings op een paar na ook.

We laten een paar dagen voor vertrek nog wat van ons horen. Tot dan!

Ria

Heel veel plezier beleef je al met de voorbereiding!

Hannie

Klopt, en het meeste hebben we al in december kunnen regelen. En sommige reservering qua campings moesten we tijdens onze Nieuw Zeeland reis al doen. Erg druk de laatste maanden dus blij dat we alles al voor die tijd bijna geregeld hadden. Nu nog wat kleine puntje op de i. En dan gaan we ervoor! Komt goed!

Corrina

Hannie en Ruud veel plezier in de USA en geniet ervan. Weg 1 of 101 ten noorden van SF is ook erg mooi, daar zijn wij een keer een stuk langs gereden. Ook Point Reyes, maar niets te zien vd mist toen maar Tomales en de Bay waren wel aardig en die kust is erg mooi ook met rotseilandjes en zeeleeuwen erop wat in de verte. Goede vlucht en we horen wel wat tzt. Gr. xxx